עיצוב תעשייתי ירוק

העיצוב התעשייתי הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בעידן הנוכחי וכאשר התעשייה גדלה ומתפתחת ללא הרף כך גם עולה הצורך ביותר ויותר מעצבים מוכשרים. יחד עם זאת, נראה כי הרבה מאד חברות מחפשות עוד ערך מוסף חשוב ביותר והוא עקרון הקיימות והשמירה על הסביבה. כיום יותר מתמיד מובנת החשיבות של הדבר ומן הסתם שזה הגיע גם אל עולם העיצוב התעשייתי. בואו ננסה להבין מה זה בדיוק אומר ואיך זה בא לידי ביטוי.

נקודת המוצא – קיימות

עיצוב תעשייתי ירוק הוא בראש ובראשונה הבנה כי כל חלק בשלב העיצוב, החל מהתכנון ועד ההוצאה לפועל נעשה מתוך מחשבה מעמיקה והקפדה יתרה על שמירה על הסביבה. המעצב התעשייתי הוא דמות מפתח בתהליכי משמעותיים בתעשייה והשלב הראשון הוא ההבנה כי הפעולות שלו יכולות לשנות ולהשפיע באופן משמעותי.

עקרונות העיצוב הסביבתי

אז איך בדיוק מתבטאת קיימות בעולם העיצוב התעשייתי? ובכן – זהו עולם ומלואו מן הסתם, אבל על רגל אחת מדובר בשימוש בחומרים ובטכנולוגיות מתקדמות וידידותיות לסביבה, עיצוב שהוא חסכוני במהותו ושימוש חוזר בחומרים עד כמה שניתן, הבנה של השפעת משבר אקלים על התעשייה ויצירת פתרונות מותאמים והגברת המודעות והשיח בחיבור עם אנשי מקצוע אחרים.

השינוי מתחיל מהבסיס

בימינו לא ניתן למצוא אף מסגרת של לימודי עיצוב תעשייתי שלא מתייחסת לנושא החשוב של קיימות ושמירה על הסביבה. בענף המתפתח מבינים כי הדרך היחידה להנחיל שיטות עבודה והסתכלות סביבתית בתחום העיצוב התעשייתי (ועיצוב בכלל) היא חינוך והקניית הרגלים וכלי עבודה לעיצוב ירוק וסביבתי. התקווה של המרצים ושל המעצבים המובילים כיום היא שבעוד 10 שנים, כל המעצבים התעשייתיים שהוכשרו ומוכשרים בימים אלו כבר ידעו לעצב מתוך תפיסת עולם ירוקה של קיימות ושמירה על הסביבה.

מרחבי הרשת:

ראובן איליץ' – מייסד בלוק-סטוק

בידוד מחום וקור מקטין את צריכת החשמל

בידוד טוב בקירות וגג הבית מאפשר לשמר טמפרטורות פנימיות נעימות גם כאשר בחוץ חמסין של חודש אוגוסט או קור עז של חודש פברואר, כך תוכלו לךצמצם את צריכת החשמל ולבזבז פחות כסף

תכנון נכון לתאורה טבעית של הבית

תאורה טבעית טובה היא תוצאה של תכנון נכון, בבנייה ירוקה על האדריכל לתכנן בצורה מושלמת את חלונות הבית כדי שיוכלו לנצל ביעילות את אור השמש לתאורה טבעית של הבית במהלך היום

שימוש בקולטי שמש לחיסכון בחשמל

Houston, that may have seemed like a very long final phase. The autotargeting was taking us right into a ... crater, with a large number of big boulders and rocks.

צרו עמנו קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    ההודעה שלך