כיצד אפשר לגרום לעיר שקיימת כמה עשרות שנים להפוך לירוקה ומה זה אומר מבחינת האנשים ?

עד לפני חמש שנים, היינו עדים איך במקומות מסוימים שקי האשפה היו נערמים ברחובות ומחזור היה בגדר המלצה. כיצד ניתן להפוך עיר קיימת לעיר ירוקה? על כך בפוסט הבא.

מי הנגר

מים אלה נוצרים כתוצאה ממי הגשמים אשר יורדים בעונת החורף על שטחים שהם אטומים כמו כבישים, משטחים של בטון וגגות. המים הללו בעצם לא מחלחלים לאדמה ויכולים לגרום להצפות ולהעביר לים ולנחלים חומרים מזהמים. תכנון עירוני נכון יכול למנוע את הדבר הזה וכך גם ניתן יהיה לעשות במים הללו שימוש חוזר לצרכים מסוימים.

אנרגיה סולארית

אנו נחפשים לפרסומות ברשת האינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה לגבי הפרויקט המדהים של אנרגיה סולארית המעודד הן את התעשייה והן את המגזר הפרטי להירתם למאמץ. מדובר בתגמול שהמדינה מציעה לכל מי שישקיע בבניית גג המורכב מקולטים מיוחדים התורמים ליצירת חשמל דרך אנרגיה סולארית.

תכנון הצללה

כולם יודעים עד כמה השמש מזיקה לעור ומעודדת היווצרות של סרטן העור. תכנון נכון של הצללה לא רק יכול להוריד בצורה משמעותית את הטמפרטורות בימי הקיץ החמים, אלא גם לשפר את איכות החיים של התושבים בערים. בתל אביב אפשר לראות איך הפכו את העיר להרבה יותר מוצלחת על ידי בחירת עצים היוצרים צל ושימוש במגוון של פתרונות הצללה מיוחדים.

מחזור

אחד הנושאים הכי חשובים בתהליך של הפיכה מעיר רגילה לירוקה הוא נושא המחזור. אנו רואים איך הערים מעודדות את התושבים למחזר בין אם על ידי התקנה מתקנים למחזור בקבוקים ובין אם בכל בניין יש פח אחד לכל חומר גלם.

שבילי אפניים ואופציה למנוי אופניים

דבר נוסף אשר תורם רבות לסביבה שלנו קשור לעידוד לנסיעה על אופניים לעבודה, לגני הילדים ואפילו סתם כך אחר הצהריים. הדבר גורם להרבה פחות עומס על הכבישים מצד אחד ומפחית את זיהום האוויר.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – על טיפוס הרים וניהול חברה לניהול פרוייקטים

Yoram Kraus: How did mountain climbing make me a better manager

בידוד מחום וקור מקטין את צריכת החשמל

בידוד טוב בקירות וגג הבית מאפשר לשמר טמפרטורות פנימיות נעימות גם כאשר בחוץ חמסין של חודש אוגוסט או קור עז של חודש פברואר, כך תוכלו לךצמצם את צריכת החשמל ולבזבז פחות כסף

תכנון נכון לתאורה טבעית של הבית

תאורה טבעית טובה היא תוצאה של תכנון נכון, בבנייה ירוקה על האדריכל לתכנן בצורה מושלמת את חלונות הבית כדי שיוכלו לנצל ביעילות את אור השמש לתאורה טבעית של הבית במהלך היום

שימוש בקולטי שמש לחיסכון בחשמל

Houston, that may have seemed like a very long final phase. The autotargeting was taking us right into a ... crater, with a large number of big boulders and rocks.

צרו עמנו קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    ההודעה שלך