חימום מים על בסיס משטח סולארי

אחד מאותם צרכים בסיסיים שלנו הוא כמובן הצורך במים חמים בבית, הן בשביל המקלחת והן בשביל שטיפת כלים. כולנו יודעים שהמים לא מגיעים חמים מהברז סתם כך ובדירות של כולנו מותקן דוד, אשר כל תפקידו הוא לחמם את המים. בחלק מהבתים מותקנת מערכת לחימום מים על ידי גז ובחלק מהבתים, למעשה רוב בתי האב בישראל מותקן דוד שמש. דוד שמש הוא פיתוח ישראלי אשר תפקידו הוא לנצל את קרני השמש ובעזרתם לחמם את המים שנמצאים בתוך הדוד.

איך זה נעשה בפועל?

אל דוד השמש מחוברים קולטנים, אשר מכוונים בעת ההתקנה לכיוון דרום, הכיוון בו השמש שוהה במרבית שעות היום ובעיקר בשעות החמות של היום, אותם קולטנים קולטים למעשה את קרני השמש בעזרת משטח הקליטה העצום ודרכו מופקת אנרגיה סולארית אשר תפקידה למעשה הוא חימום של המים בדוד. בישראל קיים חוק כי כל מבנה חדש שמוקם מחויב בהתקנת דודי שמש לכל הדירות, אלא אם כן מדובר במגדל או גורד שחקים ואז אין די מקום לקולטי שמש ודודים לכל בעלי הדירות באותו בניין, ובמקרים כאלה מותקן דוד חשמל או מערכת חימום מים הפועלת על גז כפי שציינו קודם לכן.

החיסכון העצום בחשמל

חימום המים בעזרת הקולטנים הוא חסכון עצום עבור משקי הבית שכן בית אב אשר משתמש בדוד שמש המופעל בעזרת אנרגיה סולארית צפוי לחסוך עד חמישה אחוזים בחשבון החשמל שלו. בנוסף אנרגיה סולארית היא אנרגיה ירוקה כאמור, אשר היצור שלה לא כרוך בזיהום של הסביבה, בניגוד לייצור חשמל שדווקא כן מזהם את הסביבה כתוצאה מפליטת גזים וכדומה. כך שבנוסף לייעול הכלכלי, גם הסביבה מרוויחה אנרגיה ירוקה יותר.

בידוד מחום וקור מקטין את צריכת החשמל

בידוד טוב בקירות וגג הבית מאפשר לשמר טמפרטורות פנימיות נעימות גם כאשר בחוץ חמסין של חודש אוגוסט או קור עז של חודש פברואר, כך תוכלו לךצמצם את צריכת החשמל ולבזבז פחות כסף

תכנון נכון לתאורה טבעית של הבית

תאורה טבעית טובה היא תוצאה של תכנון נכון, בבנייה ירוקה על האדריכל לתכנן בצורה מושלמת את חלונות הבית כדי שיוכלו לנצל ביעילות את אור השמש לתאורה טבעית של הבית במהלך היום

שימוש בקולטי שמש לחיסכון בחשמל

Houston, that may have seemed like a very long final phase. The autotargeting was taking us right into a ... crater, with a large number of big boulders and rocks.

צרו עמנו קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    ההודעה שלך