בניה ירוקה במושב

ישראל גודל וצומחת, כאשר עם השנים עוד ועוד שטחים הנמצאים במושבים ובקיבוצים מופשרים לבניה. במקביל, כולנו נחשפים למושג בניה ירוקה או בניה אקלימית.

בניה ירוקה היא בעצם שיטת בניה שמיושמת כבר משלב התכנון והמטרה שלה היא מצד אחד לשפר את תנאי המגורים בבית ומצד שני לנצל לטובתנו את המשאבים הטבעיים הקיימים אך מבלי לפגוע בהם.

בניה זו תומכת בתהליך השמירה על איכות הסביבה והיא מגדילה את היעילות האנרגתית של הבית תוך שיפור איכות האויר גם בתוך הבית וגם מחוצה לו.

בניה ירוקה איך זה מתבצע?

אחת השיטות הנפוצות לבניה ירוקה היא על ידי חיפוי שלד הבית במסגרת פלדה. בתוך החיפוי יש בידוד קלקר המכיל בתוכו את התשתית של מערכות החשמל, האינסטלציה והתקשורת. משני צידי הקיר פורסים רשת מתכת צפופה אשר בתוכה מותז בטון מסוג B40 הנחשב לחזק ולאיכותי ביותר. קירות מהסוג הזה נחשבים לעמידים פי 4 בהשוואה לקירות רגילים. קירות הבית חסינים מפני אש, חופשיים מטרמיטים ואינם גורמים לרטיבות. הקירות הינם אקוסטיים, מבודדים מרעש, מחום ומקור. קירות אלה מסייעים לחסוך בעד 60% בהוצאות החשמל, חימום וקירור. הבית עמיד ונבנה במטרה לשמור על בני הבית מפני רעידות אדמה.

באילו חומרים עושים שימוש במטרה לבנות את הבית?

הבניה הירוקה נעשית באמצעות שימוש בחומרי בניה שתהליך ההיצור שלהם דורש מעט מאוד אנרגיה, בהשוואה לחומרי בניה אחרים. החומרים אינם מתכלים וניתן למחזר אותם. בנוסף, הבחירה היא בחומרי בניה בייצור מקומי שעלות האחזקה שלהם נמוכה ואינם גורמים לפליטה של גזים רעילים באוויר. המטרה היא לנצל את חומרי הבניה בכדי להקטין כמה שאפשר את פסולת הבניין ולהפחית בצורה משמעותית את הפגיעה בסביבה שלנו.

מרחבי הרשת:
מטרנה | מטרנה להזמנה | מטרנה – מבצעים | מטרנה – גלובס | מטרנה – השוואת מחירים

בידוד מחום וקור מקטין את צריכת החשמל

בידוד טוב בקירות וגג הבית מאפשר לשמר טמפרטורות פנימיות נעימות גם כאשר בחוץ חמסין של חודש אוגוסט או קור עז של חודש פברואר, כך תוכלו לךצמצם את צריכת החשמל ולבזבז פחות כסף

תכנון נכון לתאורה טבעית של הבית

תאורה טבעית טובה היא תוצאה של תכנון נכון, בבנייה ירוקה על האדריכל לתכנן בצורה מושלמת את חלונות הבית כדי שיוכלו לנצל ביעילות את אור השמש לתאורה טבעית של הבית במהלך היום

שימוש בקולטי שמש לחיסכון בחשמל

Houston, that may have seemed like a very long final phase. The autotargeting was taking us right into a ... crater, with a large number of big boulders and rocks.

צרו עמנו קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    ההודעה שלך