מהן עבודות גמר בבניין?

עבודות גמר הן אותו עבודות הנוגעות להתאמת החלל החדש לצרכי הרוכשים, בין אם מדובר בדירה ובין אם מדובר במשרד (אין מדובר בריהוט). למרות שקיימים מקרים בהם הרוכשים רוכשים מן הקבלן דירה או משרד שלמים ובסוף התהליך נותר להם רק לקבל את המפתח, פעמים רבות, הרוכשים בוחרים לפנות לאנשי מקצוע שונים על מנת לסיים את עבודות הבניה בנכס.

עבודות גמר יכולות להיות: התקנת דלתות וחלונות, עבודות אינסטלציה, חלוקת חדרים, ריצוף, נגרות, תאורה ושאר עבודות הנוגעות לאסתטיקה של הנכס. כל עוד שהיקף עבודות הגמר הוא גדול יותר, כך השלמת הנכס יכולה לארוך זמן רב יותר, שלא לדבר על פוטנציאל "כאב הראש" של הרוכשים הנדרשים לתמרן בין אנשי מקצוע שונים.

מה חשיבותן של עבודות הגמר?

חשוב להבין, כי מעבר לעובדה שעבודות הגמר הן חשובות לסיום תהליך הבנייה באופן כללי, תקלות בעבודות הגמר יכולות לגרום לאיחור בקבלת הבית או המשרד, או פשוט לגרום לצורך בתיקון ושיפוץ נוסף. מעבר לכך, ניתן לומר כי פעמים רבות, המקור לעוגמת נפש של דיירים חדשים הן טעויות או חוסר תכנון נכון של עבודות גמר. עבודות הגמר הן בעלות חשיבות אסתטית כאמור, אולם גם חשיבות תפקודית רבה.

האם לתת לקבלן לבצע את עבודות הגמר? האם לחפש בעלי מקצוע עצמאית?

האפשרות הקלה ביותר היא לתת לקבלן אחד לבצע את עבודות הבניה, ואכן דיירים רבים בוחרים באפשרות זו. עם זאת, במקרים רבים התוכנית הסטנדרטית של הקבלן איננה תואמת את צרכי הבית, החברה וכד', הן מבחינה פרקטית והן מבחינה עיצובית. במקרה כזה, קיימות שתי אפשרויות: או לנסות למצוא בעלי מקצוע שונים עצמאית, או לבחור בקבלן או חברה מקצועית המתמחה בעבודות גמר, ע"מ שהיא תבצע את כלל העבודות. מבין שתי האפשרויות האחרונות, במידה ואין לכם ניסיון או ידע בתחום, מומלץ לבחור באפשרות השנייה מכמה סיבות:

  • הבחירה בחברה במתמחה בעבודת גמר ועבודות התאמה מסייעת להביט ממבט כולל על הפרויקט, ועל ידי כך להבין טוב יותר איזה עיצוב\התאמות יש לערוך בנכס. כשעושים זאת בשיטת הסלמי, לא תמיד ניתן להבין כראוי כמה עוד עבודה בדיוק נותרה בנכס.
  • שנית, חברה עם ניסיון תוכל לחסוך לרוכשים זמן על ידי מציאת בעלי המקצוע המתאימים ופיקוח על הפרויקט, מה שהרוכשים בעצמם בד"כ מתקשים לעשות.

לסיכום, מתי מחליטים על אופן ביצוע עבודות גמר?

מומלץ לבחור בחברה הממחה בעבודות גמר או באנשי המקצוע שיבצעו אותן מוקדם כל הניתן. עם זאת, ביצוע העבודות תלוי בסיום עבודת הבניה הבסיסית, כך שרק כאשר ניתן להעריך מתי תסתיים הבניה בפועל, ניתן להתחיל לבצע את עבודות הגמר, למרות, שישנן עבודות מסוימות שניתן להתחיל לבצע מוקדם יחסית.

מרחבי הרשת:
מטרנה | מטרנה להזמנה | מטרנה – מבצעים | מטרנה – גלובס | מטרנה – השוואת מחירים

בידוד מחום וקור מקטין את צריכת החשמל

בידוד טוב בקירות וגג הבית מאפשר לשמר טמפרטורות פנימיות נעימות גם כאשר בחוץ חמסין של חודש אוגוסט או קור עז של חודש פברואר, כך תוכלו לךצמצם את צריכת החשמל ולבזבז פחות כסף

תכנון נכון לתאורה טבעית של הבית

תאורה טבעית טובה היא תוצאה של תכנון נכון, בבנייה ירוקה על האדריכל לתכנן בצורה מושלמת את חלונות הבית כדי שיוכלו לנצל ביעילות את אור השמש לתאורה טבעית של הבית במהלך היום

שימוש בקולטי שמש לחיסכון בחשמל

Houston, that may have seemed like a very long final phase. The autotargeting was taking us right into a ... crater, with a large number of big boulders and rocks.

צרו עמנו קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    ההודעה שלך