חינוך לחיים ירוקים כבר מבית הספר

בעשור האחרון חל שינוי בתכנית הלימודים במשרד החינוך כאשר המשרד להגנת הסביבה מוביל תכנית במטרה לאפשר לילדים כבר מגיל צעיר ליישם כלים ותהליכים אשר משפיעים על הסביבה בחיי היום יום שלהם. התכנית מבוססת על עקרונות למידה בהם מאפשרים לילדים בגילאים שונים ליישם אורח חיים מקיים במטרה לשנות את קו החשיבה ואת התודעה תוך מטרה להנכיח שינוי אמיתי בדרך לתהליך להסמכת בית ספר ירוק. בתי ספר אשר יקבלו את ההסמכה יקבלו סיוע כספי .

איך זה עובד?

  1. החלטה מעשית הן על ידי צוות המורים והן על ידי התלמידים כי הם אכן מחויבים לתכנית ויעשו מה שצריך במטרה להתקדם בתהליך.
  2. תכנית הלימודים משלבת תחומים ונושאים שונים בהיקף של 30 שעות לימוד ללימוד בבתי ספר יסודיים ו-10 שעות שנתיות למחצית מהתלמידים בבתי הספר העל יסודי.
  3. התקנת שלטים, לוחות קיר ובניית אתר אינטרנט העוסק בנושא.
  4. מעורבות קהילתית בה שמים דגש על ביצוע פרויקט מתמשך למען הקהילה, הכל במטרה להעלות את המודעות לגבי נושאים שונים הקשורים לאיכות הסביבה.
  5. התכנית כוללת הנהגה ירוקה בה מקדמים את תהליך ההסמכה בבתי הספר.
  6. תכנית ייחודית להכשרת מורים.

מהם התכנים המועברים כחלק בלתי נפרד מהפרויקט?

בין השאר לומדים התלמידים על ערכי איכות הסביבה, חשיבות המחזור, איך איכות הסביבה מתקשרת עם הטבע העירוני, איך ליצור מציאות אשר תורמת, משמרת ומטפחת את הטבע בעיר ועוד. בנוסף, התכנית כוללת פעלויות יצירה בנושא טבע אשר תורמת לפיתוח הסקרנות הטבעית של הילדים ומעודדת יצירתיות.

מרחבי הרשת:
מטרנה | מטרנה להזמנה | מטרנה – מבצעים | מטרנה – גלובס | מטרנה – השוואת מחירים

בידוד מחום וקור מקטין את צריכת החשמל

בידוד טוב בקירות וגג הבית מאפשר לשמר טמפרטורות פנימיות נעימות גם כאשר בחוץ חמסין של חודש אוגוסט או קור עז של חודש פברואר, כך תוכלו לךצמצם את צריכת החשמל ולבזבז פחות כסף

תכנון נכון לתאורה טבעית של הבית

תאורה טבעית טובה היא תוצאה של תכנון נכון, בבנייה ירוקה על האדריכל לתכנן בצורה מושלמת את חלונות הבית כדי שיוכלו לנצל ביעילות את אור השמש לתאורה טבעית של הבית במהלך היום

שימוש בקולטי שמש לחיסכון בחשמל

Houston, that may have seemed like a very long final phase. The autotargeting was taking us right into a ... crater, with a large number of big boulders and rocks.

צרו עמנו קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    ההודעה שלך